Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje nová zkušenost s policií

Když se můj syn zmínil o tom, že se chystá na cestování po Americe, věděla jsem, že bude potřebovat mou pomoc.  

Postavil si totiž malý penzion, který si sám provozuje a v případě jeho nepřítomnosti jsem to právě já, kdo ho na pár dnů zastupuje. Neobejdu se sice bez vydatné pomoci mého laskavého manžela, protože po úrazu a operaci páteře jsem o berlích a téměř nepohyblivá, ale samotná práce je pro mě brnkačka. Celý život jsem totiž pracovala jako úřednice a komunikace s lidmi, ať již písemná nebo osobní, mi nikdy problémy nedělala. Ovšem, co si budeme povídat...

Nynější zdravotní handicap a pět let v důchodu se na mně podepsalo víc, než jsem tušila. Najednou jsem postrádala klid a jistotu. Celé hodiny jsem prohlížela stránky nově zavedeného bookingu, hledala na internetu překladače a promýšlela situace, které nastanou, až se ve dveřích objeví avizovaný host z Japonska, nebo paní Chongguang Vang z Číny... Za dob mého mládí jsme se učili ruštinu, takže anglicky neumím. Představa, že mlčím a jen hostům předkládám texty s informacemi na papírech mě děsila. Ale co už... nějak to dopadne.

Pomalu a jistě jsem si zvykala na ustavičné naříkání a nespokojenost  pokojských, které se střídají a jedna na druhou žaluje.. Jako malé holky !  Těší mě každá pochvala od ubytovaných.  Hlavně starší hosté dokáží ocenit čistotu, o kterou naše pokojské, navzdory hádkám,  vzorně pečují..  Ti mladší, kteří se zde také v hojném počtu ubytovávají, ve mně  vzbuzují spíše  obavy. Už při příjezdu se totiž netají tím, že jedou na oslavu nebo na setkání, kde se bude hlavně pít. 

Když se ohlásili na ubytování dva hoši z Ostravy, netušila jsem, že právě s nimi budu mít problémy. Oba byli velice sdílní a tak jsem se s nimi  při zapisování do Knihy ubytovaných i dobře pobavila. Ten jeden   totiž uváděl bydliště v Ostravě-Porubě, kde to znám, protože jsme  tam několik let žili, takže bylo o čem povídat.  Dozvěděla jsem se, že přijeli, protože se kamarád loučí se svobodou a že to asi bude "velká chlastačka".  Byli to zkrátka a dobře sympatičtí mladí muži.. Ubytovali se v pokoji č. 12.

Druhého dne kolem desáté hodiny jsem měla na stole všechny klíče od hostů, kteří odjížděli. Jen klíč od pokoje č. 12 chyběl. Vyčkala jsem ještě dvě hodiny a kolem poledne jsem zavolala, jestli jsou ještě vůbec v penzionu, nebo jestli mi náhodou nezapomněli vrátit klíč od pokoje..? Jsme ještě tady. Přišli jsme skoro ráno, byli jsme ožralí. Vyspáváme, ale klíč doneseme.

Klíč ovšem nedonesli a potichu zmizeli. Telefon už nebrali. Prohledala jsem celý pokoj, ale nikde nic. V koupelně jsem však uviděla vysunuté  dveře od sprchového koutu a bylo mi všechno rázem jasné...! Poškodili sprchový kout a navíc sebrali klíč... kdoví, jaké s ním mají úmysly ! Poslala jsem těm "sympatickým hochům " esemesku, že volám policii. Sprostých á arogantních odpovědí přišlo hned několik. Mezitím už byla  policie na cestě...

Byl to takový mladý policista. Přišel i se svým řidičem. Nahlásila jsem poškození sprchového koutu, nevrácení klíče a obavy z jeho zneužití.  Místo toho, aby sedl a začal zapisovat, řekl, že to není případ pro policii, nýbrž pro občansko právní řízení. Pomalu se chystali odejít.

Byla jsem nešťastná a  bezradná. Asi to na mně bylo i vidět. Rezignovaně, ale naléhavě jsem špitla, že policie má přece pomáhat a chránit, ne ?!

Asi to zapůsobilo. Policista se vrátil a  vlezl do sprchového koutu. Tam se tak dlouho snažil posuvný díl vrátit do pojížděcí drážky, až se mu to nakonec podařilo. Bylo vidět, že má radost, že mi pomohl. A já jsem měla  radost také.  Pak si nafotil sprosté esemesky, které mi hoši poslali a nakonec ještě "pachatelům" volal na mobil. Sice se nedovolal, ale já si myslím, že tušili, kdo jim volá ze skrytého čísla.

Druhý den při úklidu před vchodem do budovy našla pokojská klíč. Byl to ten, který jsem tolik postrádala! Byla jsem štěstím bez sebe.

Když pak navečer přijel pan Sasaki z Japonska, s úsměvem jsem mu předložila papíry s anglickými texty, kde první věta zněla : "Omlouvám se, nemluvím anglicky, zastupuji syna....". Všechno proběhlo bez problémů.  Snad tak dobře dopadne i návštěva z Číny.

Vzpomínám na toho mladého policistu a představuji si, že jsou všichni jako on. Ochotní, trpěliví a se snahou nám pomoci.... Takových ale asi moc není, že ? Já jsem se s takovým vlídným chováním od policisty setkala poprvé. 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Danuše Brázdová | středa 1.6.2016 0:00 | karma článku: 15,55 | přečteno: 483x
  • Další články autora

Danuše Brázdová

Zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem

řadu lidí potěšilo. Musím se přiznat, že mně to bylo celkem jedno, koho si Američané vyberou, ale na druhou stranu si myslím, že si vybrali správně.

12.11.2016 v 10:52 | Karma: 29,69 | Přečteno: 936x | Diskuse| Ostatní

Danuše Brázdová

Pan Karel Gott…

Je nejlepším zpěvákem všech dob ! Alespoň u nás určitě. Býval vždy milý, skromný, uctivý. Svých kolegů i fanoušků si bezmezně vážil a i proto jsme ho všichni milovali.

11.11.2016 v 14:50 | Karma: 24,30 | Přečteno: 1096x | Diskuse| Ostatní

Danuše Brázdová

Show Jana Krause….

Pod slovem show si já představuji zábavu, estrádu a humorné scénky. V podání pana Krause to je urážení a zesměšňování pozvaných hostů... No budiž, když uráží herce a herečky, tak o nic nejde.

8.11.2016 v 10:02 | Karma: 41,33 | Přečteno: 2483x | Diskuse| Ostatní

Danuše Brázdová

Nevím, který prezident nám dělá ostudu…

Protivníci prezidenta Miloše Zemana (ODS, TOP09 a KDÚ-ČSL) se už hromadně formují a hledají taktiku, jak zabránit jeho dalšímu zvolení. A obávám se, že se jim to podaří.

18.10.2016 v 16:12 | Karma: 38,16 | Přečteno: 1732x | Diskuse| Ostatní

Danuše Brázdová

ČSSD ztrácí voliče.

Ministr vnitra pan Chovanec v jednom ze svých rozhovorů pro tisk říká, že by se ČSSD měla zamyslet nad svou politikou. To by určitě měla...

12.10.2016 v 13:06 | Karma: 34,32 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 995x
Po operaci páteře a o francouzských holích  už toho moc neprožívám.......

Seznam rubrik