Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Z mého dětství.

V roce 1957 jsem začala chodit do školy. Tam se mi líbilo. Učitel mě posadil do první lavice a v té jsem zůstala až do deváté třídy. Byla jsem ze všech nejmenší...

Co se známek týká, nepatřila jsem sice mezi úplně ty nejlepší žáky, ale držela jsem si dvojky a to mi stačilo. Doma to taky stačilo. Jedničky nosil bratr.

Na školu mám, stejně jako každý jiný,  spoustu vzpomínek. Na některé příhody vzpomínám obzvlášť ráda. To například, když učitel „zjistil“, že pěkně zpívám a rozhodl se předvést mé zpívání celému učitelskému sboru. Prý s ním mám jít do sborovny.

No, hrůza ! Už po schodech do sborovny jsem chytala barvu a ve sborovně nejenom, že jsem byla rudá jako rak, ale zpocená jsem byla  až na zádech.. To se mnou dělala tréma. Učitelé pojídali svačinky a všichni na mě pobaveně  zírali, co jim předvedu. Začala jsem svou oblíbenou písničku „Červené jablúčko v rukách mám“ celkem dobře, jenže pak mi někde uprostřed přeskočil hlas, učitelé se smáli a mně se chtělo brečet.

Tenkrát mezi nimi seděl i ředitel školy pan Beránek  /soudruh Beránek/, který hrál na housle, a ten se hned rozhodl, že mám výborný „první“ hlas. Proto prý s Evou Janáčkovou, spolužačkou,  nacvičíme dvojhlasně nějakou písničku a on nás doprovodí na housle. Pak vystoupíme v STM, tj. soutěži tvořivosti mládeže.

Za pár dnů jsme se tedy sešli v ředitelně a začali jsme nacvičovat. Jenže já jsem byla trémou tak svázaná, že jsem se neustále přidávala k Evě a nebyla jsem schopná ten svůj první hlas udržet !

Ten den jsme sice nic nenacvičili, byť pan ředitel /soudruh ředitel/ krásně hrál a Eva pěkně zpívala…. Nakonec se to po nějaké době podařilo. Nacvičili jsme, zúčastnili jsme se a byli jsme nejlepší !

Také ráda vzpomínám, jak jsem jednou seděla „po škole“ a jedna z mých dobrých kamarádek, která mi zůstala až do dnešních dnů, běžela tenkrát škodolibě informovat mou maminku.

To bylo tak. V hodině výtvarné výchovy každý dostal balíček plastelíny a měli jsme udělat hada. Protože jsem se zrovna bavila s tou dobrou kamarádkou a nedávala jsem pozor, slyšela jsem hada a neslyšela jsem „z každé barvy zvlášť“. Spojila jsem tedy všechny válečky dohromady, uhnětla velikánskou kouli a vytvořila hada přes celou lavici. Očekávala jsem pochvalu, ale místo toho  jsem seděla po škole...

/úryvek z knihy/

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Danuše Brázdová | neděle 28.8.2016 12:40 | karma článku: 10,39 | přečteno: 335x
  • Další články autora

Danuše Brázdová

Zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem

řadu lidí potěšilo. Musím se přiznat, že mně to bylo celkem jedno, koho si Američané vyberou, ale na druhou stranu si myslím, že si vybrali správně.

12.11.2016 v 10:52 | Karma: 29,69 | Přečteno: 936x | Diskuse| Ostatní

Danuše Brázdová

Pan Karel Gott…

Je nejlepším zpěvákem všech dob ! Alespoň u nás určitě. Býval vždy milý, skromný, uctivý. Svých kolegů i fanoušků si bezmezně vážil a i proto jsme ho všichni milovali.

11.11.2016 v 14:50 | Karma: 24,30 | Přečteno: 1096x | Diskuse| Ostatní

Danuše Brázdová

Show Jana Krause….

Pod slovem show si já představuji zábavu, estrádu a humorné scénky. V podání pana Krause to je urážení a zesměšňování pozvaných hostů... No budiž, když uráží herce a herečky, tak o nic nejde.

8.11.2016 v 10:02 | Karma: 41,33 | Přečteno: 2483x | Diskuse| Ostatní

Danuše Brázdová

Nevím, který prezident nám dělá ostudu…

Protivníci prezidenta Miloše Zemana (ODS, TOP09 a KDÚ-ČSL) se už hromadně formují a hledají taktiku, jak zabránit jeho dalšímu zvolení. A obávám se, že se jim to podaří.

18.10.2016 v 16:12 | Karma: 38,16 | Přečteno: 1732x | Diskuse| Ostatní

Danuše Brázdová

ČSSD ztrácí voliče.

Ministr vnitra pan Chovanec v jednom ze svých rozhovorů pro tisk říká, že by se ČSSD měla zamyslet nad svou politikou. To by určitě měla...

12.10.2016 v 13:06 | Karma: 34,32 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Další útok na německé politiky. Někdejší primátorku napadli zezadu v knihovně

8. května 2024  12:47

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

VIDEO: Jiskry a dým. Boeing s poruchou podvozku dosedl v Istanbulu na „čumák“

8. května 2024  12:41

Nákladní letadlo Boeing společnosti FedEx Airlines ve středu přistálo na istanbulském letišti bez...

Protiruská hysterie, odmítla Moskva zapojení do žhářského útoku v Londýně

8. května 2024  12:39

Ruské ministerstvo zahraničí ústy své mluvčí Mariji Zacharovové odmítlo jakýkoliv podíl na...

USA pozastavily dodávky zbraní Izraeli. Nechtějí dál zvyšovat počty obětí

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  12:17

Administrativa amerického prezidenta Joe Bidena pozastavila dodávku tisíců zbraní do Izraele, a to...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 995x
Po operaci páteře a o francouzských holích  už toho moc neprožívám.......

Seznam rubrik